לפרטים וקביעת תור: 072-3712-103

ייעוץ זוגי – איך זה עובד?

לא מעט זוגות, ואם להיות כנים, אז בעיקר לא מעט גברים, אינם מאמינים שיש ביכולתו של הייעוץ הזוגי לפתור את הבעיות בקשר שלהם.

הטיעונים שתשמעו מגברים שאמורים להגיע למפגש ייעוץ זוגי נעים בין משפטים כמו: "הוא לא יצליח להבין אותי…" "מה הוא כבר יכול לחדש לי…" ועד ל "אני הולך רק כי אישתי מכריחה אותי… "

באופן כללי, ניתן לומר שהסקפטיות אינה מוצדקת.

למרות שישנם מקרים קשים שבהם מפגשי ייעוץ זוגי כבר אינם יכולים לעזור, ברוב המקרים ההתערבות במשבר יכולה רק לסייע.

אז איך עובד טיפול זוגי?

הבנת המצב – אומרים שהחלק החשוב ביותר בדרך לפתרון התשובה זה להבין את השאלה. על אותו משקל ניתן לומר שהבנת המצב לבוריו היא המפתח לפתרון הבעיות.
רצוי לשלב שיחות אישיות של כל אחד מבני הזוג עם היועץ או המטפל הזוגי.

במהלך השיחות המקדימות יוכלו הצדדים לשטוח את טענותיהם בחופשיות מבלי לפגוע בצד השני (כי הוא פשוט לא נמצא בחדר..) ומבלי לגרום לו להתגונן ולתקוף בחזרה – מה שיכול רק להחריף את המצב…

אחרי השיחות המקדימות היועץ מצליח להבין "מי נגד מי" ומהם הבעיות בקשר, ועל סמך הידע שרכש ונסיון החיים העשיר שלו הוא מנסה למצוא פתרונות.

מציאת הקווים האדומים של כל אחד מבני הזוג

על מנת שהיועץ הזוגי יוכל להציע פתרונות עליו לדעת מה הם הקווים האדומים של כל אחד מבני הזוג – על מה הוא מוכן להתפשר ועל מה הוא אינו יכול לסלוח.
ברגע שהיועץ מבין מה באמת מפריע לכל אחד אז הרבה יותר קל לו להציע פתרונות.

אם לדוגמא לאישה מפריע שהבעל אוהב מאוד לארח ועובד עד שעות מאוחרות יכול להיות שהבעיה האמיתית שלה היא שאינה מבלה מספיק זמן אם הבעל.
כך הבעל יוכל להמשיך לעבוד ולארח כל עוד שיקדיש יום אחד בשבוע לפעילות זוגית מהנה.

אם לבעל מפריע שהאישה משוחחת שעות על גבי שעות בטלפון, יתכן שהוא מוטרד מהמצב הכלכלי של המשפחה והאשה תוכל להתפשר ולערוך פחות קניות בתמורה לדיבור בטלפון.

ברגע ששני הצדדים מביעים נכונות לשפר את היחסים אז הכל נהיה הרבה יותר פשוט… ואולי רק ההגעה למעמד של ייעוץ זוגי תוכל להפשיר את היחסים…

נבנה על ידי Sitexpress