לפרטים וקביעת תור: 072-3712-103

סיום החופש הגדול

סוף סוף הגיע הרגע לו חיכו כולם, כלומר ההורים של כל הילדים, מקטן ועד גדול, עד גיל 18, כיתה י"ב. ולמה חיכו לסיומו? הסיבה העיקרית לצפייה זו נעוצה בחיפוש תחושת הביטחון והיציבות, שהיא צורך אנושי בסיסי. ואיך זה מתקשר לסיום חופשת הקיץ הארוכה של מוסדות החינוך? התשובה היא – החזרה לשגרה.

מה יש בשיגרה שמשרה עלינו בטחון ויציבות?

ראשית, יש בה סדר דברים. דברים מתנהלים לפי לוח זמנים מסוים וקבוע. יש שעת קימה בבקרים ושעת נעילה בערבים. גם מה שמתנהל בין שני המועדים הנ"ל, נקבע בד"כ מראש ולפי לוח זמנים קבוע החוזר ונשנה מדי יום, כך שכולם יודעים מה צפוי ומה הולך לקרות, ולכן זה משרה בטחון. במהלך חופשת הקיץ הסדר הנ"ל הופר ושובש, במכוון, אבל במשפחות רבות זה היה מקור לחיכוכים, לדאגה, ואפילו לחוסר אונים.

מי לא מכיר את התופעה שבני הנוער, החל מכיתה ה', הופכים את היום ללילה ואת הלילה ליום. ומי מההורים אינו מודאג בגין תופעה זו? מי מפקד על הילדים בלילה? עם מי הם מסתובבים או מתקשרים? למה הם חשופים? מה הם עושים?

העדר מסגרת מארגנת ומחייבת משאירה את בני הנוער חשופים לסכנות רבות מדי ומרבית ההורים עומדים חסרי אונים מול התופעה. אמצעי התקשורת סיפקו לנו "נתונים סטטיסטיים" שרק מגבירים את דאגת ההורים:11.1% מתלמידי כיתה ו' שותים אלכוהול, 26% מתלמידי התיכון הריחו חומרים נדיפים לשם הנאה לפחות פעם אחת. ועוד מהשפעות האלכוהול – נהיגה פרועה, אלימות קשה ועוד.

הדברים המדאיגים הוצגו השבוע בסרטו של גדי סוקניק "מתודלקים". גם אם ניקח בחשבון שהסרט מוקצן או מגמתי, הדברים מדאיגים ביותר, כי לא מדובר בילדי השכנים, אלא בילדים שלנו ושלכם. אין טעם להשתמש במגננה האוטומטית של ההכחשה "הילד שלי לא עושה דברים כאלה"! גם ילדים מבתים טובים מאוד מעורבים במעשים רעים, ורעים מאוד, לעצמם ו/או לזולתם.

הורים יקרים, אל תשבו בחיבוק ידיים. התאגדו והצטרפו להורים אחרים, סיירו במקומות הבילוי של בני הנוער, הרבו לדבר איתם ועם חבריהם, היו מעורבים, גם במחיר של תגובות נפוצות כמו "אמא/אבא את/ה שוב חופר/ת! תצא/י לי מהוריד! כולם הולכים/עושים/מבלים כך, את/ה רוצה שאהיה חריג!!

לסיכום, זו העת לאקטיביזם הורי מוגבר ובלתי מתפשר. חייבים להציל את בני הנוער, את הילדים שלנו מאורח החיים ההרסני הזה. השבח לאל שהסתיים חודש אוגוסט וחזרה השיגרה הברוכה לחיינו. הללויה!

בברכת שנה טובה ובטוחה לכלל משפחות בית ישראל,
מרגלית קליין

נבנה על ידי Sitexpress