לפרטים וקביעת תור: 072-3712-103

יעוץ זוגי לנשואים

ישנן בעיות רבות העלולות לצוץ במסגרת חיי הנישואים מתוקף אופייה של מערכת היחסים, וגורמים אישיים וחיצוניים. למשל, כשזוג נשוי נמצא במצב כלכלי לא יציב, או כשמתעורר חוסר אמון עלול להיווצר קרע בין בני הזוג, והפער רק מתרחב עם הזמן או לא מנסים לפתור את הבעיה. במקרים רבים זה אף עשוי להוביל לפרידה. מיותר לציין שפרידה  בנישואים היא מורכב הרבה יותר בפרידה בין בני זוג אשר לא התחתנו.

מלבד הצד הבירוקרטי, לפעמים גם מעורבים ילדים בסיפור, דבר המערים קשיים רבים על הפרדה ומגדיל את היקף השלכותיה. גם אם המצב הנוכחי לא גרוע עד כדיי כך שפרידה מסתמנת באופק, לא צריך להקל ראש בעניין זה. לזוג נשוי צפויות שנים רבות יחד, וחבל לבלותן בתחושה של מרירות ואי שביעות רצון ממערכת היחסים ומבן או בת הזוג. גם זה עלול להשליך רבות על כל תחומי החיים של השניים, ואף על משפחתם וילדיהם.

מהו ייעוץ זוגי?

ייעוץ זוגי יכול להתבצע באופנים שונים, בין אם בעזרת מפגש חד פעמי, סדנאות או טיפול ארוך טווח. למעשה, הייעוץ הזוגי הוא מאין טיפול פסיכולוגי, רק שבמקרה זה המטופל הוא לא אדם בודד, אלא זוג נשוי. היועץ או היועצת הזוגיים, מקיימים מפגשים עם אותו הזוג, ויחד ע"י שיחה והידברות מעלים על פני השטח את כל אותן הבעיות המפריעות לקשר להתנהל בצורה הדדית ונעימה. יחד ותוך כדיי הכוונת היועץ מבינים בני הזוג מה כל אחד מרגיש ומה מפריע, ובעזרת טיפים ושאלות היועץ, מבינים גם מה עליהם לשנות על מנת לשפר את המצב.

מדוע כדאי לפנות לייעוץ זוגי?

ראשית, הייעוץ הזוגי עשוי "להציל" את הזוג ממצב של פרידה לעיתים, זוג מגיע לייעוץ כמוצא אחרון לפני גירושים, והייעוץ מאפשר להם לראות אחד את השנייה באור חדש, ואף מפיח בהם תקווה לגביי עתידו של הקשר. מחדיר בהם אופטימיות ומוטיבציה לנסות ולעבוד אחד עם השני במקום להיפרד בתחושה מרה. ובנוסף, מלבד התוצאה הסופית שיכולה להיות פתרון ממשי לבעיות בין בני הזוג, הדרך עצמה, ואופן המפגשים וההידברות מקרבת את בני הזוג ומעוררת בהם רגישות ותשומת לב אחד לשני, אלמנט שחשוב מאוד לשמר בכל קשר זוגי למען הצלחתו והמשכיותו.

לייעוץ הזוגי, או הטיפול הזוגי, בהחלט יתרונות משמעותיים, אך אין זה אומר שהוא מחולל ניסים. לעיתים גם הטיפול הזוגי היעיל ביותר לא מצליח לגשר על הפער בין בני הזוג, או ליצור התאמה במקום בו היא איננה קיימת. למרות זאת, זהו מצב שבו כולם מרוויחים, משום שגם זוג המחליט להיפרד לאחר שניסה את הייעוץ, ייפרד כנראה בצורה הרבה יותר מתונה ושלמה מאשר בלעדיו.

נבנה על ידי Sitexpress