לפרטים וקביעת תור: 072-3712-103

זוגיות במשבר – סוף הדרך או הזדמנות להתחלה חדשה?

עבור לא מעט אנשים, ההחלטה לצאת ממערכת יחסים ארוכה היא כמו הודאה בכישלון –
זו אחת הסיבות מדוע לא מעט אנשים מעדיפים להישאר במערכת יחסים כושלת מאשר לצאת ממנה ולהתחיל דף חדש.

הרי צריך לומר את האמת, אם נכשלים בקיום מערכת יחסים זוגית, שהיא אחת מאבני היסוד של חיינו כבני אדם, אז הדבר מעלה שאלות ותהיות לגבינו:
האם אנחנו מסוגלים לקיים מערכת כזו? האם הבעיה היא אצלנו? האם נוכל אי פעם לפתוח שלב חדש?
עבור לא מעט אנשים התשובה ברורה, כל מקרה לגופו, וגם אם עכשיו זה קשה, אז ייתכן מאוד שבעתיד נמצא גבר או אישה, איתם נוכל לקיים מערכת יחסים יותר טוב וכן הלאה.
עבור אחרים, זו שאלה שהם מתעסקים בה לא מעט והיא מטרידה את מנוחתם.

זוגיות במשבר היא ללא ספק צומת דרכים לא פשוטה, האם עלינו להודות שזה בלתי ניתן לאיחוי ויש להסכים שזה סוף הדרך או שמא אולי זו הזדמנות טובה לעשות מהלך שיוביל להתחלה חדשה בקשר, אולי צריך לבצע משהו בנוסח "תמות נפשי עם פלשתים" ולעשות מהלך קיצוני, הרי גם ככה כבר אין הרבה מה להפסיד, הזוגיות במשבר קיצוני וסביר להניח שאנחנו בדרך לפרידה אז עדיף לתת לזה עוד סיכוי אחד.

מתי וכיצד ניתן לבצע תיקון לזוגיות במשבר?

אם היינו צריכים ליצור בסיס באילו מצבים אפשר להציל את הזוגיות ובאילו לא, אז סביר להניח שיש מצבים קיצוניים שלא ניתן לפתור את המשבר, למשל מצבים כמו בגידה, אלימות, פגיעה קשה באמון, מצבים כמו ששני הצדדים מעוניינים בדברים שונים לגמרי (קריירה בחו"ל לעומת קריירה בארץ), זוגיות במרחק וכדומה.

לעומת זאת ישנם מצבים בהם ניתן להציל את המצב – למשל, כששני בני הזוג מרגישים מרוחקים בגלל עבודה או דברים אחרים, כאשר חסרים תחומי עניין משותפים, עבודה ומטלות בבית, שאיפות ואמביציות שונות, מעבר מגורים, בעיות כספיות, בעיות עם משפחה מורחבת ועוד. במקרים שכאלו, לעתים מדובר בנקודה מסוימת שיוצרת את המשבר אך הוא יכול להתפתח לכיוונים שונים ולגלות שהבעיות הן הרבה יותר עמוקות. אך לפני שמחליטים שזהו נפרדים, יש דרכים לפתור את המשב – לעתים מדובר בדברים בסיסיים פשוטים ולעתים במקרים קצת יותר קיצוניים.

אפשר לנסות ולפנות לגורם מקצועי חיצוני לטובת טיפול ויעוץ זוגי מתאים, כזה שיסייע להתמודד עם המשבר ולפתור אותו. אם חשים שזה יותר מדי, אפשר להחליט על תהליך משותף בלי התערבות חיצונית בשביל לבדוק כיצד לפתור את המשבר – ההליך ידרוש שיחות, הקשבה וסבלנות. אופציה נוספת היא להתרחק, ביחד או לחוד, לנסוע למקום אחר, לצאת מהלחץ של המצב ולראות אותו קצת ממרחק. ברוב המקרים המרחק יוצר געגוע שמחזק את הידיעה שמדובר באהבה והיא עומדת מעל לכל.

לעתים, אין ברירה אלא להחליט שזה סוף הדרך אך לפני שאתם מגיעים לשם, תבטיחו לעצמכם שעשיתם הכל בשביל שזה כן יצליח!

נבנה על ידי Sitexpress