לפרטים וקביעת תור: 072-3712-103

יעוץ לזוגות נשואים

ייעוץ לזוגות נשואים, הנקרא יעוץ זוגי הוא כלי טיפולי חשוב לשם שמירה וטיפוח על הזוגיות. יש לו יתרונות רבים ויעילות מוכחת במקרים שונים.

כמו בסוגי הטיפול הקלאסיים, גם טיפול מסוג זה מבוסס על מפגשים שעתיים של הזוג יחד עם מטפל- פסיכולוג מוסמך המתמחה בבעיות זוגיות ומשפחה.  מוסד הנישואים הוא סוג מאוד ספציפי וייחודי של מערכת יחסים בין שאני אנשים ועקב מורכבותו הרבה, עלול לסבול מקשיים ומהמורות בדרך.

הייעוץ הזוגי

כאמור הייעוץ הזוגי הוא מאין טיפול פסיכולוגי, המתבצע בעזרת שיחות שאותן מנחה או מכוון המטפל- בין אם באופן אקטיבי או פאסיבי, בהתאם לשיטת הטיפול. הזוג המבקש ייעוץ מגיע למפגשים סדירים, לרוב בני שעה על מנת להעלות על פני השטח בעיות וקשיים, או משבר שסופו לא נראה באופק. לייעוץ הזוגי מגיעים שני בני הזוג יחד, אך במהלך המפגשים לעיתים נפגש רק אחד מהם לסירוגין עם היועץ\ת בהתאם לצורכי הטיפול.

ייעוץ זוגי הופך לסטטוס טיפולי כאשר הוא מתפרש על פני תקופה ארוכה ולמעשה הופך להיות חלק משגרת החיים של בני הזוג. לא כולם בוחרים באופן זה, ויש המגיעים לפגישות ייעוץ בודדות או אפילו חד פעמיות אצל יועצי זוגיות לסיוע נקודתי ועל מנת לקבל מעט פרספקטיבה או חוות דעת לגביי עניין ספציפי. יעוץ זוגי מסתיים כאשר בני הזוג או אחד מהם לא מעוניינים להמשיך בו, מסיבות כאלו ואחרות, או כאשר היועץ\ת מחליט\ה שהגיע הזמן להפסיק את הטיפול והזוג מסוגל להמשיך בדרכו ללא סיוע של ייעוץ זוגי, עד אשר יתעורר, אם בכלל, הצורך בעתיד.

יתרונות הייעוץ לזוגות נשואים

יעוץ לזוגות נשואים הוא כיום דבר מקובל ואף מומלץ. בעבר הייתה החברה מעט יותר שמרנית וסגורה לגביי טיפולים פסיכולוגיים בכלל, ויעוץ זוגי בפרט, מפאת החשיפה של פרטים אינטימיים ממערכת היחסים בעיני אדם זר. אך היום אנו מודיעים לחשיבותו של הייעוץ, ולעזרתו במניעת מקרים כמו גירושין ופירוק המשפחה וגם תרומתו הרבה לאיכות החיים הזוגיים. חשוב לזכור שבעיות בחיי הנישואים, שונות מבעיות זוגיות אצל זוג שאיננו נשוי, כאן הבעית ומהשברים משפיעים על כל הלך הרוח הביתי, ובמיוחד במקרים של משפחה עם ילדים. הילדים, גם בגילאים צעירים וגם מבוגרים יותר, סופגים את האווירה בבית והיא עשויה להשפיע על התפתחותם הרגשית.

לכן חשוב שבין בני הזוג הנשואים יהיו יחסי חיבה ואהדה, ושתהיה להם יכולת התמודדות עם משברים באופן שלא ישפיע לרעה על ילדיהם או על תפקודם כהורים. בנוסף, ישנם זוגות נשואים המגיעים לייעוץ הזוגי כמוצא אחרון לפני פרידה, ובלא מעט מהמקרים הייעוץ אכן עוזר ומאפשר המשכיות לקשר.

יעילותו של הייעוץ הזוגי מוכחת, והיא מומלצת גם לזוגות נשואים שאינן עומדים בפני משבר קריטי או קשיים מהותיים. הייעוץ יכול לסייע בכמה מישורים ולהיות מקום שבו פורקים ולומדים להעמיק את התקשורת הזוגית.

נבנה על ידי Sitexpress